Jak schudnąć nie ćwicząc? Oto 8 sprawdzonych wskazówek

Posted by

Utrata zbędnych kilogramów jest łatwiejsza przy aktywnym trybie życia, to oczywiste. Co jeśli jednak z jakichś powodów nie możesz lub… nie chcesz ćwiczyć? Odchudzanie bez sportu jest możliwe. Na pewno z tymi 8 wskazówkami.

1. Dbaj o swój metabolizm, śpij więcej

Nocnym Markom odchudzanie bez ćwiczeń nie przyjdzie tak łatwo. Okazuje się bowiem, że dziennie powinieneś poświęcać na sen co najmniej 7 godzin, w porywach do 9. W ten sposób zadbasz o swój metabolizm i odzyskasz siły, utracone z powodu krótkiego snu.

2. Spędzaj mniej czasu przed telewizorem

Badania amerykańskich naukowców dowodzą, że osoby, które skutecznie ograniczyły czas spędzany przed telewizorem spalają dziennie o co najmniej 100 kalorii więcej. Przypadek? Niekoniecznie. Ogranicz się wyłącznie do oglądania ulubionych filmów, zrezygnuj z tego, co ponad, a przekonasz się na własnej skórze, że odchudzanie okaże się bardziej efektywne.

3. Wykonuj domowe obowiązki

Zdziwiłbyś się jak dużo kalorii spala się już podczas samego wykonywania domowych obowiązków. Odkurzanie, ścieranie kurzy, gotowanie i zmywanie naczyń – czasami to bardziej skuteczne niż kolejna wizyta na siłowni. Nie lekceważ tych codziennych zajęć, a zauważysz, że tłuszczyk sam zacznie znikać z Twoich boczków.

4. Polub spacery, najlepiej ze znajomymi

Załóż ulubione buty, wsuń słuchawki w uszy lub zadzwoń do ulubionej kumpeli. Na świeżym powietrzu, w ruchu, którego nawet nie będziesz miał ochoty kontrolować masz szansę spalić nawet do 200 kalorii na godzinę, co w czterech ścianach nie jest już takie łatwe.

5. Zainwestuj w krokomierz

Podobno konkretnie określony cel jest łatwiejszy do spełnienia. Co powiesz w takim razie na zakup krokomierza i zrobienie co najmniej 8 tys. kroków dziennie? To nie więcej niż 7 km, a pozwoli Ci na spalenie około 400-600 kalorii, co w okresie kilku tygodni może zdziałać cuda. Do tego nie potrzebujesz nawet drogiego, ekskluzywnego urządzenia, a zwykłą aplikację, którą możesz pobrać za darmo na swój telefon. Kilka tygodni takiego ruchu i poczujesz zmianę. Uwierz.

6. 5-minutowe przerwy na pewno Ci się przydadzą

Jeśli Twoja praca polega głównie na wykorzystaniu komputera, pamiętaj, żeby po godzinie zrobić sobie co najmniej 5-minutową przerwę, podczas której poruszasz się i zażyjesz świeżego powietrza. To poprawi nie tylko Twoją koncentrację, ale również odgoni znużenie wynikające z wpatrywania się w monitor.

7. Wybieraj dłuższą niż zwykle drogę

Zamiast autobusem dostań się do pracy pieszo, windę zastąp schodami, a do toalety wybierz się możliwie jak najdłuższą drogą. To drobnostki, ale takie, które poprawią Twoją kondycję. Po niedługim czasie nawet się nie zorientujesz, a będziesz wymijać przechodniów i nosić ciężkie zakupy nie cierpiąc przy tym na zadyszkę.

8. Pij zimną wodę

Pomyśl, że temperatura Twojego ciała waha się w granicach 36-37 stopni Celsjusza. Wypicie szklanki zimnej, zamiast ciepłej wody zmusi Twój organizm do ogrzania jej, a więc… ruchu. W ten sposób średnio na litr wody spalisz około 30 kalorii, a jeśli pochłaniasz tyle płynów dziennie, ile powinieneś, czyli 2-3 l to już jest około 100 kalorii. Niby nic, a jakie skuteczne.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.