6 mitów na temat śniadania

Posted by

Zbawienne działanie pierwszego posiłku w ciągu dnia nie jest kłamstwem. Powielanie jego słownej chwały sprawiło jednak, że mitów na temat śniadania pojawia się więcej niż faktów. Dziś o tym opowiemy. 6 śniadaniowych mitów, gotowy?

Mit nr 1: Mniejsze śniadanie to zdrowsze śniadanie

Zapomnij! Poranna głodówka, bo o tym właśnie teraz mowa, ani za grosz nie sprzyja odchudzaniu. Minimalne śniadanie, po zjedzeniu którego nie poczujesz sytości jedynie podsyci Twój apetyt i sprawi, że do przyszłego posiłku będziesz miał ochotę wyłącznie na podjadanie wysokokalorycznych przekąsek. To łączy się również z niedoborem węglowodanów, a jak może wiesz, taki brak skutecznie spowalnia metabolizm i jest pierwszym krokiem ku osiągnięciu otyłości. Tej, przed którą tak bardzo się bronisz.

Mit nr 2: O której zjem śniadanie? To bez znaczenia

Jest w tym odrobina prawdy. Ale tylko odrobina, bo, owszem, śniadanie możesz zjeść nawet o 12:00, ale pod warunkiem, że wstaniesz co najmniej 2 godziny wcześniej. To jest najważniejsze – pierwszy posiłek powinno zajadać się po około 2 godzinach od przebudzenia. W ten sposób zatrzymane zostanie wydzielanie soków trawiennych, a do mózgu zostanie dostarczona odpowiednia dawka energii, niezbędnej do prawidłowego, dziennego funkcjonowania i pomagającej w odchudzaniu.

Mit nr 3: Zjem za duże śniadanie. Na pewno go nie spalę

Po kilku lub nawet kilkunastu godzinach snu, a więc czasu pozbawionego jakiegokolwiek pożywienia Twój organizm go potrzebuje. Po prostu. Najbardziej złakniony jest wartościowych składników, więc jeśli zagwarantujesz mu (sobie też) odrobinę białka, węglowodanów i tłuszczów to spalisz je w całości, a więc schudniesz. Gwarantujemy. Sprawa ma się gorzej, jeśli z samego rana chwycisz za czekoladę lub pączki…

Mir nr 4: Śniadanie nie ma wpływu na koncentrację

Pfff, oczywiście, że ma! Jeśli nie zapewnisz organizmowi mieszanki wartościowych składników, odczujesz braki w koncentracji, nie tylko w pierwszych godzinach dnia, ale i przez całą jego resztę. Głodny organizm to organizm słaby i na pewno niemający szans w walce z tym najedzonym. Dobrze zjeść rano nawet coś niedużego, ale zawierającego w sobie jeden, wartościowy składnik. Uwierz nam na słowo. Wiemy, co mówimy.

Mit nr 5: Na śniadanie najlepsze jest białko

Nie możemy zaprzeczyć temu w całości, bo owszem, białko jest korzystne w wersji śniadaniowej, ale nie, kiedy jest samotne! Najkorzystniej połączyć je z węglowodanami, które dostarczą energii, a białku pozostawią zadanie budulcowe. Jak wygląda to w konkretach? To jogurtu dorzuć garstkę musli. Proste? Jasne, że tak.

Mit nr 6: Trening bez śniadania nie da żadnego efektu

Trening na czczo jest niezdrowy? Zwolenników tej tezy jest pewnie więcej niż maków na wiosennej łące. Powinieneś jednak wiedzieć, że to mit. Jasne, ćwiczenia po tygodniu głodówki nie dadzą za dużo dobrego i pewnie nawet nie będziesz miał siły podnieść jednej nogi, ale sesja treningowa zaliczona tuż przed śniadaniem może poskutkować intensywniejszym spalaniem tłuszczu i lepszą odpowiedzią ze strony hormonalnej organizmu. W niektórych dietach treningi „na czczo” uważa się nawet za ich fundament.

One comment

  1. Dla mnie śniadanie zawsze odgrywało ważną rolę. Staram się dostarczyć organizmowi odpowiednich ilości składników, by później móc wytrzymać ”na pełnych obrotach” przez cały dzień 🙂 Nigdy nie wychodzę bez śniadania z domu, nawet wtedy gdy muszę wstać bardzo rano, staram się coś przekąsić.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.