5 trików, które pomogą Ci w odchudzaniu

Posted by

Marzy Ci się strata zbędnych kilogramów, ale nie chcesz dostosowywać się do kolejnej, jeszcze bardziej wymagającej diety? To możliwe. Wystarczy, że dostosujesz się do 5 prostych rad.

Okazuje się, że nawet z najbardziej przemyślanych diet rodzi się głównie frustracja i złe samopoczucie, dopiero potem odchudzanie. To zasługa rezygnacji z tego, co smaczne i lubiane na rzecz tego, co zdrowe, ale niekoniecznie uwielbiane. Masz dość rygorystycznej diety, która poza minimalną stratą kilogramów przyprawia Cię o złe samopoczucie? Poznaj 5 trików, które przygotowaliśmy specjalnie na takie okazje. Łatwych w zastosowaniu i co najważniejsze – skutecznych w odchudzaniu.

1. Zamiast cukru postaw na miód

Chyba nie musimy tłumaczyć, dlaczego zwykły, biały cukier to skupisko kalorii, pozbawione jakichkolwiek wartości odżywczych. Podobnie jak wszelkiego rodzaju słodziki i inne wynalazki, opierające się na sztucznych rozwiązaniach smakowych. Nie wierz jednak, że żeby schudnąć musisz rezygnować w całości ze słodzenia. To mit. Wystarczy, że biały cukier zamienisz na miód – zawierający naturalne cukry, mikroelementy, a nawet witaminy z grupy A i B. Po przeprowadzonych na własnej skórze doświadczeniach śmiemy twierdzić, że miód komponuje się znacznie lepiej niż cukier. Na pewno z białym serem, masłem orzechowym i bakaliami. Mniam!

2. Majonez? Fuj! Wybierz jogurt naturalny

Majonez to nic dobrego. Nawet jeśli przygotowujesz go samodzielnie, z dbałością o każdy jego składnik. Korzystne zmiany – i w samopoczuciu i w procesie odchudzania – odczujesz już w momencie, w którym majonez zastąpisz jogurtem naturalnym. Serio. A jeśli tak bardzo uwielbiasz majonez wcale nie musisz rezygnować z niego z dnia na dzień. Wystarczy, że zaczniesz mieszać majonez z jogurtem stale zwiększając dawkę jogurtu. Po kilku dniach zauważysz, że majonez zniknie, a Ty będziesz mógł w pełni cieszyć się smakiem jogurtu i jego doskonałym połączeniem z sałatkami i zupami.

3. W przekąskach rządzą orzechy, nie czipsy

Czipsy i wszelkie słone przekąski zdążyły już zyskać złą sławę, więc wierzymy, że nie musimy przekonywać Cię do rezygnacji z nich. Warto jednak dodać, że najlepszym ich zamiennikiem są orzechy, migdały, a nawet suszone owoce, w których znajdziesz dużo błonnika oraz tłuszcze z grupy omega 3, które podkręcą Twój metabolizm i pomogą w walce z natrętnym tłuszczykiem.

4. Soki owocowe zastąp herbatą

Wierzysz w krzykliwe napisy na kartonach o tym, że sok naturalny, zdrowy i pełen witamin? Nie bądź naiwny! Napoje tego typu, z gazowanymi na czele zawierają w sobie ogrom cukru, konserwantów i barwników, które ze zdrowiem nie mają nic wspólnego. Gwarantujemy. Zamiast nich warto wypić szklankę wody lub… owocową herbatę, do której, według własnego uznania, możesz dodać kilka kostek lodu lub odrobinę miodu – w zależności od temperatury na zewnątrz.

5. Ochota na słodycze? Zamiast ciastek gorzka czekolada

Czasami ochoty na słodycze nie sposób zwalczyć. Nie walcz z tym, jeśli nie chcesz. Tyle że zamiast ciastek postaw na czekoladę, najlepiej gorzką, o dużej zawartości kakao, bo to w niej znajdują się zarówno przeciwutleniacze, korzystnie wpływające na pracę serca, jak i magnez, żelazo i potas, które zadbają o pozostałą część Twojego organizmu.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.