5 sposobów na odzyskanie energii

Posted by

Minęła godzina od przebudzenia, a Ty już nie masz siły ani ochoty, aby przeżyć reszty dnia? Nie mówiąc już o wieczornym czytaniu książki. To znak, że brakuje Ci energii. Co zrobić, żeby ją odzyskać? Dziś podajemy 5 sprawdzonych sposobów, które na pewno przypadną Ci do gustu.

Zanim zaczniemy, weź pod uwagę fakt, że nie istnieje jeden sprawdzony sposób na odzyskanie energii. Każdy organizm jest inny i każdy potrzebuje czego innego. Jednak prezentowane przez nas wskazówki są na tyle uniwersalne i wartościowe, że przynajmniej połowa z nich pobudzi Cię do życia. Nie wierzysz? Sprawdź sam. O to w tym przecież chodzi.

1. Pij więcej wody

Ogólna zasada mówi, że w ciągu dnia powinieneś wypić nie mniej niż 1,5l wody. Kiedy dopada Cię znużenie, to znak, że wypiłeś jej za mało. Szklanka i do dzieła! W ten sposób wyeliminujesz zarówno zmęczenie, uczucie suchości w ustach, efekt gorących dłoni, jak i ból głowy. Najlepiej jeśli zdecydujesz się na wodę wysoko mineralizowaną i wypijesz jej za jednym razem około 700 mililitrów.

2. Nie jedz zbyt dużo

Jednym z głównych sposobów na odzyskanie energii jest… jedzenie. Proste, nie? Jedyne o czym musisz pamiętać, to żeby nie najadać się do pełna. Najlepiej jeśli odejdziesz od stołu, kiedy jeszcze czujesz niedosyt, ale już nie czujesz głodu. W ten sposób unikniesz poczucia ociężałości i nie stracisz energii sprzed posiłku.

Czy wiesz, że…?

Brian Wansink w „Beztroskim jedzeniu” określił tylko trzy stany żołądka: głodny, nie czuję głodu, ale jeszcze bym zjadł i przejedzony. Zauważ, że między drugim a trzecim punktem nie ma niczego pośrodku. To dowód na to, że tylko Ty możesz go znaleźć, dając sobie optymalny poziom najedzenia i w ten sposób kontrolując swoją energię.

3. Więcej się ruszaj

Bardzo często zmęczenie i potrzeba snu wynika z kiepskiego dotlenienia organizmu. Jeśli dodatkowo Twoja praca jest siedząca, a Ty nie palisz się do jakiegokolwiek ruchu, nic dziwnego, że brakuje Ci energii. A nie potrzeba tak dużo, jak myślisz. Wystarczy spacer przed snem, przejażdżka na rowerze od czasu do czasu lub schody zamiast windy w drodze do biura.

4. Zrób coś nietypowego

Wiesz, że rutyna dnia codziennego też może pozbawiać Cię energii wewnętrznej? Wystarczy, że zmienisz coś w swojej codzienności – kolor ubrań, smak porannej herbaty lub słuchawki, a od razu odzyskasz chęć do życia i to, co niedawno wydawało Ci się pozbawione sensu, teraz nabierze barw.

Nietypowość ma swoje odzwierciedlenie również w pracy. Oderwij się od biurka, przemyj twarz chłodną wodą. Jeśli masz taką możliwość, wykonaj kilka ćwiczeń. Zajmie to kilka minut, Twoja praca na tym nie ucierpi, a zwiększysz swoją efektywność i ucieszysz się zarówno Ty, jak i Twój szef.

5. A może krótka drzemka?

Jeśli masz ochotę na sen i czujesz, że już nic więcej dziś nie zrobisz, nie uciekaj od tego. Daj sobie przerwę, zgodną z tym, czego oczekuje od Ciebie Twój organizm. Specjaliści twierdzą, że nawet krótka drzemka zmniejsza zmęczenie, a zwiększa energię i gotowość do działania. Ważne jednak, żeby nie trwała dłużej niż 30 minut. To w tym czasie osiągniesz tylko taką fazę snu, z której będziesz mógł się szybko wybudzić.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.